چگونه «آمازون» از هوش مصنوعی برای پیشبینی خرید مشتریان استفاده میکند؟
شاید تصور کنید که ما قدرت انتخاب نامحدودی داریم و پیشبینی فعالیتهای بعدیمان اگر غیرممکن نباشد، بسیار دشوار است. فروشگاه آمازون اما با این دیدگاه چندان موافق نیست و از نظر این شرکت، انتخابهای مشتریان کاملا قابل پیشبینی هستند. اطلاعاتی که این شرکت طی ۲۵ سال فعالیت خود جمعآوری کرده است، باعث شده تا کاملا بر رفتار کاربران اشراف داشته باشد و براساس هر کد پستی، تشخیص دهد که مشتریان به چه کالایی نیاز دارند، خرید بعدی آنها چیست و چه زمانی محصول مورد نیاز خود را سفارش میدهند. بنابراین، پیش از این که خریداران درباره تهیه کالای مورد نیاز خود تصمیم بگیرند، تیم پشتیبانی آمازون، انبارهای اطراف محل زندگی آنها را پر از کالاهایی میکند که بهطور بالقوه توسط مشتریان سفارش داده میشوند.
ادامه مطلب