آیا چت ‌جی‌پی‌تی (chatgpt) آینده محتواست؟

۱۴ دی ۱۴۰۱ | ۰۷:۴۹ کد : ۲۰۳۶۲ اخبار روز
تعداد بازدید:۸۴
آیا چت ‌جی‌پی‌تی (chatgpt) آینده محتواست؟

یک روش که یک مدیر محتوا می تواند از GPT (Generative Pre-trained Transformer) استفاده کند، تولید فکرهای محتوایی یا عناوین برای مقالات، پست های وبلاگ یا پست‌های اجتماعی است. به عنوان مثال، یک مدیر محتوا می تواند لیستی از موضوعات یا کلمات کلیدی مرتبط با برند خود را به همراه چند پیشنهاد یا نمونه‌هایی از نوع محتوایی که می‌خواهند بسازند، به GPT ارائه کند. GPT سپس می تواند یک لیست از ایده‌های محتوایی پیشنهادی یا عناوین بر اساس ورودی‌های این نوع پیشنهادات تولید کند.

مدل GPT همچنین می تواند برای تولید نمونه های زیر ساخته شده محتوا استفاده شود، یعنی احتمالا مدیر محتوا باید زمانی را صرف کند تا خروجی را ویرایش و بهبود بخشید تا اطمینان حاصل کند که دقیق و خوب هستند.

باید توجه داشته باشید که GPT یک مدل زبانی است و قادر به درک هیجان یا معنی کلی محتوایی که ساخته می شود نیست. به همین دلیل، بسیار مهم است که مدیر محتوا خروجی را با دقت بررسی کرده و هر گونه ویرایش لازم را انجام دهد تا اطمینان حاصل کند که محتوا با اهداف دلخواه خود و با کیفیت بالا ارائه شده است.

آیا ChatGPT می‌تواند جایگزین مدیر محتوا بشود؟

هوش مصنوعی ChatGPT یک مدل زبانی مبتنی برTransformer است که توسط OpenAI ایجاد شده است.

چت‌جی‌پی‌تی می‌تواند در پاسخ به پیام‌های کوتاه از کاربران به عنوان یک ربات چت استفاده شود. اما نمی‌تواند به عنوان یک مدیر محتوا عمل کند. مدیر محتوا یک فرد یا گروه است که برای تعیین، ساخت و مدیریت محتوای مرتبط با یک نرم افزار، وبسایت یا پلتفرم دیگر مسئولیت دارد. مدیران محتوا معمولا مسئولیت توسعه سیاست‌ها و استراتژی‌های مرتبط با محتوا و تعیین نوع آن را دارند. ChatGPT با این که می‌تواند پیام‌های کوتاه تولید کند، نمی‌تواند به عنوان یک مدیر محتوا عمل کند و نیز نمی‌تواند سیاست‌ها و استراتژی‌های مرتبط با محتوا یا نوع محتوای مرتبط را تعیین نماید.

همه محتوای بالا را chatgpt تولید و ترجمه کرده و من فقط یه خورده تصحیحش کردم. (-;

از متون بالا می‌تونید ببینید که ChatGPT در ساخت جملاتی که به طور منطقی به یکدیگر وصل هستند خوبه اما هیچ دیدگاه احساسی منحصر به فردی در اون وجود نداره - یا حتی چیزی که شبیه ساختن یک داستان باشه. به زبان ساده، ChatGPT می تونه پلات را انجام بده - میتونه به شما بگه چه اتفاقی افتاده. اما طوری به شما نمیگه که احساس شما را دخیل کنه.

هوش مصنوعی هنوز به خرد (wisdom) دست پیدا نکرده. خرد همون ویژگی انسانی داشتن تجربه، دانش، هوش هیجانی، قضاوت صحیح و احساسات برای کمک به تصمیم‌گیری هست. هوش مصنوعی در حال حاضر نمی‌تونه این موارد را ترکیب بکنه. اون هنوز نمی‌تونه یک ایده اوریجینال تولید بکنه اما می‌تونه چیزی رو تولید کنه که شبیه ایده‌های قبل باشه، چیزی که قبلا تولید شده.

اینجوری بهش فکر کن. اگر در حال نوشتن رمان عاشقانه هستی، می‌تونی از ChatGPT برای دریافت توصیف محله رکن‌آباد شیراز از دیدگاه شخصیت داستانت استفاده کنی. اما متنی که ایجاد می‌کنه به خواننده کمک نمی‌کنه تا ارتباط عاطفی اون رو با شیراز احساس کند.


( ۱ )

نظر شما :