افزایش تماس‌های درآمد در شرکت‌های بزرگ با موضوع هوش مصنوعی

۱۶ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۶:۳۲ کد : ۲۱۹۹۱ اخبار روز
تعداد بازدید:۱۰۰
گوگل، مایکروسافت و متا، هرکدام به روشی جداگانه اعلام کرده‌اند که این شرکت‌ها در یک سال گذشته، حدود پنجاه «تماسِ درآمد» با موضوع هوش مصنوعی، داشته‌اند.
افزایش تماس‌های درآمد در شرکت‌های بزرگ با موضوع هوش مصنوعی

تماس درآمد چیست؟

تماس درآمد، یک کنفرانس تلفنی یا تماس تصویری، میان مدیران یک شرکت و تحلیلگران، سرمایه‌گذاران و رسانه‌های گوناگون است. این تماس‌های درآمد، به‌صورت سه ماهه، شش ماهه یا سالانه برای بحث در مورد نتایج مالی، عملکرد و چشم‌انداز شرکت، برای گزارشِ یک دوره مشخص برگزار می‌شوند.

تماس‌های درآمد معمولاً پس از انتشار «گزارش درآمد» و یا یک «بیانیه مطبوعاتی» که اطلاعات کلیدی مالی را انتشار می‌دهد، برگزار می‌شوند. این تماس‌ها در طول فصل سوددهی پراکنده هستند؛ یعنی زمانی که بسیاری از شرکت‌ها نتایج مالی خود را منتشر و آن‌ها را در SEC ثبت می‌کنند. نکته مهم اینجاست که «تماس‌های درآمد» کاملاً عمومی هستند و هرکسی می‌تواند به آن‌ها گوش دهد.

تماس‌های درآمد مهم هستند، چراکه به مدیریت اجازه می‌دهند، درباره اطلاعات مالی مرتبط و چشم‌انداز شرکت، گفتگو داشته باشند و با کمک آن پیروزی‌های یک شرکت را در زمان‌های پررونق برجسته کنند؛ همچنین می‌توان ترس سهام‌داران را با کمک این تماس‌ها، در زمان‌های نامطلوب آرام کرد.

غول‌های فناوری و افزایش تماس‌های درآمد با موضوع هوش مصنوعی

غول‌های فناوری آلفابت (گوگل)، مایکروسافت و متا (فیس‌بوک) همگی رشدِ درآمد بالا و افزایش سود سهام خود با کمک هوش مصنوعی را، در «تماس‌های درآمدِ» سه ماهه اول سال، در این هفته گزارش کرده‌اند که نشان‌دهنده جاه‌طلبی و سرمایه‌گذاری‌های کلان آن‌ها درزمینه هوش مصنوعی است.

مدیران و تحلیلگران ارشد این شرکت‌ها، نزدیک به ۱۰۰ بار اصطلاح «هوش مصنوعی» را در این کنفرانس‌ها تکرار کرده‌اند؛ و این نشان‌دهنده این باور صنعتی است که هوش مصنوعی «کلید نوآوری» و «مزیت رقابتی» شرکت‌های پیشرو خواهد بود.

در این راستا شرکت آلفابت، ۵۰ جلسه «تماس درآمد»، شرکت متا، ۴۹ جلسه «تماس درآمد» و مایکروسافت، ۴۶ جلسه «تماس درآمد» با موضوع هوش مصنوعی داشته است.

تعداد دفعاتی که این غول‌های فناوری به هوش مصنوعی ارجاع کرده‌اند، نشان‌دهنده سرمایه‌گذاری‌های کلان این شرکت‌ها روی «فناوری هوش مصنوعی مولد» است که در ماه‌های گذشته سیلیکون‌ولی را مجذوب خود کرده است؛ گویی قرار است آینده را با این فناوری بسازند.

این آمار همچنین نشان می‌دهد که «آلفابت»، «مایکروسافت» و «متا» اکنون به‌عنوان شرکت‌های پیشرو در کل صنعت هوش مصنوعی در نظر گرفته می‌شوند. تجارت بزرگی که این شرکت‌ها می‌سازند، تمام اقتصاد جهانی را تحت تأثیر قرار خواهد داد. بر اساس گزارش PwC، پیش‌بینی می‌شود که بازار هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ به اقتصاد جهانی ۱۵٫۷ تریلیون دلار کمک خواهد کرد.


نظر شما :