گوگل فناوری BARD AI را در اندروید ادغام خواهد کرد

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۳:۱۲ کد : ۲۱۵۸۰ اخبار روز
تعداد بازدید:۸۷
گوگل فناوری BARD AI را در اندروید ادغام خواهد کرد

ادغام Bard در سیستم‌عامل اندروید گام مهمی برای فناوری هوش مصنوعی خواهد بود. گوگل می‌خواهد هوش مصنوعی خود را در سرویس‌های محبوب‌اش ادغام کند. آنها یک ویجت صفحه اصلی (میانبر صفحه اصلی) را معرفی می‌کنند که بارد را برای کاربران اندرویدی قابل دسترس‌تر می‌کند. در ابتدا، تنها دستگاه‌های پیکسل این ویجت را خواهند داشت. اما در نهایت، همه کاربران اندروید آن را خواهند داشت.

به گزارش هوشیو، ادغام هوش مصنوعی در زندگی روزمره ما مرکز ‌توجه غول‌های فناوری مانند گوگل بوده است. در سال‌‌های اخیر، گوگل گام‌های مهمی در راستای توسعه هوش مصنوعی برداشته و یکی از خلاقانه‌ترین اقدامات این شرکت راه‌اندازی Google Bard AI بوده است. این هوش مصنوعی مولد ثابت کرده که بسیار پیشرفته است و می‌تواند با چت‌بات‌های دیگر مانند ChatGPT و Bing رقابت کند.

در ابتدا،  Bardبه‌عنوان پیش‌نمایش لیست انتظار عمومی منتشر شد و فقط تعداد مشخصی از افراد قادر به دسترسی و استفاده از آن بودند، ضمنا استفاده از آن تنها محدود به یک وب‌سایت اختصاصی می‌شد. با این حال در ماه‌های اخیر، گوگل تلاش‌های قابل‌توجهی برای ادغام Bard و سایر فناوری‌های مبتنی برLaMDA ، در خدمات محبوب خود انجام داده است. این تلاش‌ها شامل پیش‌نویس‌های تولید‌شده خودکار درGmail، ویژگی‌های پیشرفته تولید متن در Google Docs و پاسخ‌های خودکار تولید شده توسط هوش مصنوعی در پیام‌های Google است. این ادغام‌ها منجر به بهبود بهره‌وری برای کاربران شده است.

هوش مصنوعی GOOGLE BARD با یکپارچگی عمیق اندروید را متحول می‌کند

Bard  را می‌توان در اندروید از طریق مرورگر وب استفاده کرد. اما به اندازه GPT-4 در Microsoft Edge با Bing یکپارچه نیست. گوگل متوجه این موضوع شد و قصد دارد یک ویجت صفحه اصلی (میانبری که از طریق آن می‌توانید مستقیماً از صفحه اصلی تلفن Android خود به آن دسترسی داشته باشید) برای Bard اضافه کند. با این کار دسترسی کاربران اندروید به آن آسان‌تر می‌شود.

براساس شایعات، فناوری هوش مصنوعی Bard به‌زودی با افزودن ویجت اختصاصی صفحه اصلی در دستگاه‌های اندروید در دسترس خواهد بود. این ادغام استفاده از هوش مصنوعی را برای کاربران اندرویدی آسان‌تر می‌کند. مشخص نیست که این ادغام در برنامه جستجوی گوگل انجام می‌شود یا به‌عنوان یک اپلیکیشن مستقل منتشر می‌گردد. صرف‌‍نظر از تمامی این موارد، این یک گام مهم رو به جلو، در مقایسه با دسترسی محدود فعلی استفاده از هوش مصنوعی Bard از طریق پلت‌فرم وب است.

هنوز مشخص نیست که ویجت صفحه اصلی دقیقا چه کاری انجام خواهد داد، اما احتمالاً چیزی بیشتر ‌از یک میانبر برای شروع مکالمه جدید با Bard ارائه می‌دهد. در واقع، برخی از افراد فکر می‌کنند که ویجت ممکن است موضوعاتی را برای گفتگو پیشنهاد کند و اجازه دسترسی مستقیم به برنامه مربوطه را فراهم آورد.

ویجت Bard قابلیتی است که ابتدا فقط در دستگاه‌های Pixel (گوشی‌های هوشمند اندرویدی ساخت گوگل) در دسترس خواهد بود. اما بحث‌هایی در مورد این وجود دارد که دارندگان دستگاه پیکسل ممکن است بتوانند از لیست انتظار رد شوند و حتی ممکن است فهرست انتظار به کلی حذف شود. اگرچه این ویجت در ابتدا منحصر به دستگاه‌های پیکسل است، اما ممکن است بعداً برای همه کاربران اندروید در دسترس قرار گیرد.

گوگل در حال برنامه‌ریزی برای به اشتراک گذاشتن چندین اطلاعیه در مورد هوش مصنوعی در کنفرانس امسال Google I/O 2023 است که در ۱۰ می برگزار می‌شود. این رویداد همزمان با معرفی رسمی Pixel 7a و Pixel Tablet جدید خواهد بود.


نظر شما :