۰ تا ۱۰۰ مقابله هوش مصنوعی گوگل با CHAT GPT‌

۰۶ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۸:۲۱ کد : ۲۰۸۵۷ اخبار روز
تعداد بازدید:۷۳
۰ تا ۱۰۰ مقابله هوش مصنوعی گوگل با CHAT GPT‌

چت جی پی تی چیست؟

این یک سیستم تولید چت بات هوش مصنوعی خودکار است که توسطOpen AI برای مراقبت از مشتریان آنلاین توسعه یافته است. این یک ابزار مکالمه نسل بعدی از قبل آموزش دیده است که از پردازش زبان طبیعی (NLP) استفاده می کند. منابع داده کتاب های درسی مختلف هستند. از وب سایت ها و مقالات برای مدل سازی زبان آن برای تعامل انسانی استفاده می شود.
OpenAI با همین داده های وب در رتبه 44 جهان قرار گرفت.

چت جی پی تی برای چه مواردی استفاده می شود؟

 

ویژگی اصلیGPT Chat ایجاد بازخوردی است که افراد در کادرهای متنی ارائه می دهند. بنابراین برای چت بات ها، سیستم های هوش مصنوعی مکالمه ای و دستیاران مجازی مناسب است.
با این حال او می تواند با لحن محاوره ای به سوالات پاسخ های طبیعی بدهد و شعرهای تخیلی بسازد. علاوه بر این، GPT Chat می تواند:
۱) کدنویسی کنید
۲) مقاله یا پست وبلاگ بنویسید
۳) ترجمه کردن
۴) اشکال زدایی متون و کدها
۵) داستان/شعر بنویسید
۶) آکوردها و کلمات را پیشنهاد کنید

و ...
تنها کاری که باید انجام دهید این است که دستوری را در ربات چت تایپ کنید تا هوش مصنوعی هر یک از این درخواست ها را انجام دهد.
اگرچه بسیاری از افراد به ChatGPT و دیگر مدل‌های هوش مصنوعی با زبان طبیعی نگاه کرده‌اند، اما بسیاری از آنها آن‌ها را عملی نکرده‌اند؛یا حتی آگاهانه آنها را تجربه نکرده‌اند. تا حدی به دلیل اینکه ChatGPT نسبتاً جدید است، تنها در اواخر سال گذشته منتشر شد و تا حدودی به دلیل مشکلات ذاتی آن. هر یک از این مسائل، که به طور باورنکردنی در توییتر برجسته شده‌اند، حفره‌ای را نشان می‌دهند که در آن رایانه تفاوت‌های زبانی را درک نمی‌کند یا تلاش می‌کند تا سوالات را دور بزند.
با این حال، برنامه ها شروع به ورود به جریان اصلی می کنند. به عنوان مثال، مایکروسافت دارای یک پوشش Premium Teams مجهز به هوش مصنوعی است که صورتجلسات جلسه را ارائه می‌کند، یادداشت‌ها و وظایفی را ایجاد می‌کند و با هشدار دادن به آن‌ها اطلاع می‌دهد.Teams Premium از همانOpenAI GPT-3.5 به عنوانChatGPT استفاده خواهد کرد.

پردازش زبان طبیعی و هوش مصنوعی

چت GPT بر NLP (پردازش زبان طبیعی) متکی است. این یک ابزار عالی برای محققان و توسعه دهندگانی است که روی پروژه های مختلف NLP کار می کنند و وظایف، حوزه ها و برنامه های خاصی برای کار روی آنها وجود دارد.
چت GPT که به خوبی بر روی داده های جانبدارانه و بی طرفانه آموزش دیده است، می تواند داده های قالب متنی را از کتاب ها، مقالات و وب سایت ها بازتولید کند - که برای بسیاری از برنامه های کاربردی حساس و سایر سیستم های ارزشمند مهم است، با این حال، همچنان در معرض خطا و سوگیری است و به داده های آموزشی آن وابسته است.

بررسی OPEN AI

یک موسسه تحقیقاتی و شرکت فناوری متمرکز بر پیشرفت هوش مصنوعی به عنوان یکی از پروژه های خود مشهور است. این فناوری بر اساس مدل GPT-3.5 خود، با هدف فعال کردن تعامل با ماشین‌ها با استفاده از زبان طبیعی، کمک به ربات ‌ها برای درک و پاسخ به زبان انسان، و ارائه تعاملات طبیعی و انسانی است.
همانطور که از نام آن پیداست، می تواند در مکالمه شرکت کند، اما همچنین می تواند دستورالعمل هایی مانند پاسخ دادن به سوالات یا حتی نوشتن مقاله را دنبال کند. باز کردن چنین مقاله ای با مقاله ای که ChatGPT در مورد خودش نوشته است قبلاً کلیشه ای شده است.

گوگل، علی بابا و کوهر رقبای جدی

ممکن است گوگل، علی بابا و غیره را تهدید کند. یکی از نقاط قوت Chat GPT جستجوی اینترنتی است به این صورت کهیک درخواست ساده با ChatGPT معمولاً یک پاسخ ساده و خاص را برمی‌گرداند، چیزی که گوگل، حتی با همه الگوریتم‌هایش، به ندرت با آن مطابقت دارد. گوگل در حال کار برای مقابله با این تهدید در زمینه هوش مصنوعی زبان طبیعی خود است و به دلیل نگرانی از مختل شدن کسب و کار جستجوی خود برای چندین سال، یک "کد قرمز" را اعلام کرده است.
این برنامه با نام "BARD" بر اساس مدل زبان گوگل برای برنامه نویسی گفتار(LaMDA) است. این مدل قبلاً زمانی که یک مهندس گوگل معتقد بود این مدل هوشمند است، خبرساز شد، که به طور گسترده توسط همکاران و کارشناسان هوش مصنوعی مورد انتقاد قرار گرفت.
گوگل آزمایش این مدل را قبل از اینکه اواخر سال جاری عرضه شود، گسترش خواهد داد.
و گوگل تنها کسی نیست که مدل خود را توسعه می دهد. موتور جستجوی چینی همچنین در حال توسعه یک موتور هوش مصنوعی به نام "Robot Ernie" است و رقیب چینی آمازون علی بابا در حال آزمایش مدل های هوش مصنوعی مولد در داخل است.
در همین حال، یک رقیب جدید برای OpenAI، Cohere نام دارد که توسط مهندسان سابق گوگل تأسیس شده است، که در حال توسعه یک مدل تجاری محور دیگر است. این شرکت در حال حاضر به دنبال تامین مالی است و بسیار نگران موفقیت خود است. با این حال، برخی از افراد درگیر در تأمین مالی حدس می‌زنند که این دور احتمالاً منجر به یک مبلغ 9 رقمی می‌شود که ارزش شرکت را میلیاردها می‌کند.

آینده هوش مصنوعی

بیشتر بحث در مورد ChatGPT و سایر مدل ها بر ماهیت تعاملات و گاهی اوقات پاسخ های عجیب و غریب متمرکز شده است. اما توانایی آموزش زبان طبیعی به رایانه ها پتانسیل زیادی را برای کاربران فناوری ارائه می دهد.
خدمات مشتری به وضوح حوزه ای از هوش مصنوعی است. بیشتر مردم از قبل با ربات‌های چت آشنا هستند که اغلب مکالمات انسانی را برای حل مشکلات تقلید می‌کنند یا در غیر این صورت تمام اطلاعات لازم را در اختیار یک عامل انسانی قرار می‌دهند. پیشرفت در هوش مصنوعی به این معنی است که بسیاری از تعاملات با مشتری می تواند بدون برخورد با انسان اتفاق بیفتد.
برای توانمندسازی بازاریابان برای ایجاد کمپین‌های جذاب و مؤثر، SALESmanago، یک پلتفرم تعامل با مشتری لهستانی برای تیم‌های تأثیرگذار تجارت الکترونیک، ادغام هوش مصنوعی مولد بر اساس مدلOpenAI را اعلام کرد.
این ویژگی ها عبارتند از بازنویسی محتوا، تولید اطلاعات جدید بر اساس یک پرس و جو، ایجاد فراخوان برای اقدام، قابلیت های نوشتن (از جمله خلاصه سازی محتوا)، و لیست محصولات است. علاوه بر این، تمام محتوا را می توان به 12 زبان انگلیسی، آلمانی، هلندی، ایتالیایی، اسپانیایی و هلندی برای افزایش دسترسی کمپین ها و بهبود خروجی محتوا منتشر کرد.
Greg Blazewicz، مدیرعامل و موسسSALESmanago مسیرهای سنتی گفت: از کمک به ایجاد محتوا تا الهام، ویژگی جدید هوش مصنوعی ما به بازاریابان کمک می‌کند کمپین‌های متقاعدکننده‌ای ایجاد کنند که سریع‌تر راه‌اندازی شوند. افزایش صمیمیت و شخصی سازی مشتری ضروری است و پذیرش هوش مصنوعی کلید دستیابی به این امر است. این ویژگی به صورت بتا برای همه مشتریان با برنامه‌های SALESmanago PRO و Enterprise در دسترس خواهد بود و ما قصد داریم تا پایان سال 2023 سایر پیشرفت‌های هوش مصنوعی را راه‌اندازی کنیم.

مزایا و معایب CHAT GPT

تحقیقات همچنین استفاده قدرتمند از ChatGPT را برجسته کرده است. با توجه به منابع گسترده اینترنت، می تواند موارد مختلف را بسیار سریعتر از یک محقق انسانی ارزیابی کرده و در یک خلاصه ترکیب کند. با این حال، به خصوص در آموزش و پرورش، نگرانی هایی در مورد فناوری دانش آموزان برای تکمیل کار وجود دارد و حتی بیم آن می رود که معلمان از آن برای نمره دادن به کار استفاده کنند.
این دغدغه ها به دانشگاه ها محدود نمی شود. هر هوش مصنوعی خلاق اساسا یک موتور کپی است. آنها می توانند در اینترنت جستجو کنند و چیزهایی را به زبان خودشان بیان کنند، اما آنها فقط می توانند به اندازه مواردی که استفاده می کنند خوب باشند و نمی توانند تحقیق اصلی انجام دهند. در واقع، اولین کارGoogle Bard 100میلیارد دلار هزینه داشت زیرا تلسکوپ فضایی جیمز وب داده ها را اشتباه دریافت کرد.
راه های مختلفی برای سوء استفاده از ChatGPT وجود دارد. باChat GPT، کلاهبرداران می‌توانند از آن برای حملات فیشینگ استفاده کنند، افراد را فریب دهند تا اطلاعات شخصی یا مالی ارائه کنند، و مهندسی اجتماعی ایجاد کنند تا آنها را فریب دهند تا اقدامات خاصی انجام دهند، مانند کلیک کردن بر روی یک لینک مخرب که توسط یک اتصال مخرب مدیریت می شود. پس از نصب، بدافزارChatGPT یک ویژگی جعل هویت ایجاد می کند که در آن هوش مصنوعی می تواند به سمت همکار یا دوست قربانی هدایت شود تا اطلاعات محرمانه را سرقت کند. هرزنامه مشکل دیگری است که در آن می توان حجم زیادی از پیام های هرزنامه خودکار را برای توزیع بدافزار یا ترویج فعالیت های جعلی تولید کرد.
ایان هرست، شریک خدمات تهدید سایبری در Gemserv، گفت: مانند تمام فناوری‌های جدید، پتانسیل بسیار خوبی وجود دارد، اما همچنین پتانسیل جدی برای بازیگران بد وجود دارد تا از آنها استفاده کنند.
با این حال، مانند هر فناوری جدید، هوش مصنوعی مولد نه تنها مزایا، بلکه چالش‌های اخلاقی را نیز به همراه دارد. بنابراین همه چیز منفی نیست.ChatGPT همچنین این پتانسیل را دارد که یک ابزار امنیت سایبری قدرتمند باشد. این هوش مصنوعی می تواند برای نظارت بر مکالمات چت برای فعالیت مشکوک و بررسی بیشتر آن استفاده شود و به شناسایی و جلوگیری از جرایم سایبری کمک کند. ChatGPT همچنین می‌تواند به شما در مدیریت سریع و مؤثر حوادث سایبری کمک کند، با مکالمات چت که راهنمایی در مورد نحوه مهار و کاهش تأثیر یک حمله سایبری ارائه می‌کند. مکالمات چت واقع گرایانه همچنین می تواند یک ابزار آموزشی عالی برای توسعه بهترین شیوه های امنیت سایبری، مانند شبیه سازی حملات فیشینگ برای آموزش افراد برای شناسایی و اجتناب از آنها باشد. تحقیق و توسعه فرصت بزرگ دیگری است.
هرست همچنین می گوید: «مهم است که خطرات و مزایای فناوری هایی مانند ChatGPT را به دقت در نظر بگیریم و اقدامات احتیاطی مناسب را برای محافظت در برابر سوء استفاده توسط آن ها انجام دهیم.

برای یادگیری هوش مصنوعی از کجا شروع کنیم؟!

برای یادگیری هوش مصنوعی و وارد شدن به دنیای حرفه ای برنامه نویسی می توانید از DEVELOPER CLUB آکادمی رستاوا کمک بگیرید. شما با وارد شدن به این باشگاه، می توانید به صورت رایگان به مدت ۱۵ روز از مزایای آن بهره مند شوید که شامل ارتباط مستقیم با منتورها و اساتید برتر و همچنین دانشجویان است. فرصت را از دست ندهید و همین الان آن را امتحان کنید.

نتیجه گیری

چت جی پی تی از زمان راه اندازی خود توجه زیادی را به خود جلب کرده است و قرار است دنیای فناوری را متحول کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از وب سایت OpenAI دیدن کنید و با استفاده از مرورگر خود آن را به صورت رایگان امتحان کنید.
نرم افزار خاصی برای استفاده وجود ندارد و می توانید از آن در سایت های دسکتاپ و موبایل استفاده کنید. شما فقط باید یک حساب کاربری ایجاد کنید و سپس از آن برای هر چیزی که می خواهید استفاده کنید. البته متاسفانه شما برای وارد شدن به تایید توسط شماره همراه نیاز دارید که باید یک شماره مجازی خریداری کنید.


( ۱ )

نظر شما :