بررسی روزانه ۵۰ هکتار زمین زراعی با ربات کشاورزی جدید

۰۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۶ کد : ۲۰۵۴۹ اخبار روز
تعداد بازدید:۶۶
بررسی روزانه ۵۰ هکتار زمین زراعی با ربات کشاورزی جدید

یک ربات کشاورزی جدید با نام SentiV، با قابلیت خیره‌کننده در بررسی  روزانه ۵۰ هکتار محصول اختراع شده که قرار است تحولی انقلابی در صنعت کشاورزی ایجاد نماید. این ربات مجهز به دوربین‌ها و حسگرهای هوش مصنوعی بوده که می‌تواند علائم بیماری، آفات یا کمبود مواد مغذی را به‌راحتی تشخیص دهد.

به گزارش هوشیو، SentiV از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای تمایز میان گیاهان سالم و ناسالم استفاده می‌کند، تا  کشاورز را از هرگونه مشکلات احتمالی آگاه سازد. علاوه‌بر‌این، این ربات مجهز به سیستم آبیاری به‌منظور کمک به حفظ سلامت گیاهان است. این دستگاه در‌حال‌حاضر در‌حال آزمایش است و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۳ برای استفاده تجاری در دسترس قرار گیرد.

در‌واقع این ربات به‌عنوان نمونه اولیه‌‌ای به‌منظور کمک به کشاورزان طراحی گردیده، تا مشخص کند کدام گیاهان به مراقبت و توجه خاصی نیاز دارند. طراحان ربات مذکور امیدوارند که هزینه بالای SentiV با صرفه‌جویی که در استفاده از آفت‌کش‌‌ها و کودها ایجاد می‌کند جبران گردد، زیرا این ربات می‌تواند به‌صورت دقیق تشخیص دهد که کدام گیاهان به چه‌چیزی نیاز دارند.

علاوه‌بر‌این، SentiV می‌تواند به کشاورزان در صرفه‌جویی در زمان و کاهش استرس کاشت محصول کمک نماید، زیرا قادر است به‌سرعت خطرات احتمالی مانند بیماری‌ها، آفات و علف‌های هرز را شناسایی کند. وزن این ربات ۳۳ پوند بوده و  گزینه ایده‌آلی است برای کشاورزانی که به‌دنبال کاهش هزینه‌ها و ساعات کاری خود هستند.

SentiV به‌جای چرخ روی پره‌های خود حرکت می‌کند که این موضوع احتمال له‌شدن گیاهان را بسیار کمتر از پیش می‌سازد. این محصول از مختصات GPS برای نقشه‌برداری از یک زمین تا ۵۰ هکتاری در روز استفاده می‌کند و با داشتن یک جفت دوربین، هر دو قسمت زیرین و بالای گیاهان را اسکن می‌نماید.

این قابلیت به کشاورزان اجازه می‌دهد تا سلامت گیاهان مزرعه خود را به شیوه‌ای کارآمد پیگیری نمایند و در‌عین‌حال نیازی به استفاده از روش‌های کاری فشرده مانند وجین دستی یا استفاده از ماشین‌آلات سنگین نداشته باشند.

از این نظر می‌توان SentiV را مشابه ربات‌هایی دانست که با انرژی خورشیدی کار می‌کنند و می‌توانند میلیاردها دلار در استفاده از علف‌کش‌ها صرفه‌جویی نمایند.

در‌واقع الگوریتم‌های هوش مصنوعی در این محصول به‌دنبال تهدیدهای احتمالی می‌گردند، رشد گیاهان را زیر نظر می‌گیرند و علائمی را که نشانگر آن است که گیاه ممکن است به آب یا مواد مغذی بیشتر یا کمتری نیاز داشته باشد را شناسایی می‌کنند.

ارتفاع چرخ‌های این ربات را می‌توان به‌راحتی تنظیم کرد، تا اطمینان حاصل شود که بدون آسیب رساندن می‌تواند از روی محصولات کشاورزی عبور کند.

SentiV دارای ۵۰ نازل است و می‌تواند علف‌کش‌ها و کود را با‌سرعت ۲۰ شات در ثانیه بر روی علف‌های هرز و گیاهان اسپری نماید. ضمنا این تراکتور رباتیک قادر است به‌تنهایی از ۷ تا ۲۴ ساعت زمین‌ها را شخم بزند.


نظر شما :